door Realhustler » za 31 jan 2009, 14:45
Als de yellowstone caldera gaat (een 'klein' vulkaantje) dan maakt het allemaal niks meer uit wie er president is in Amerika.
Obama lijkt me op het eerste gezicht veel beter dan Bush. Er is wel een maar. Misschien ben ik iets te liberaal, maar ik heb wel het idee dat uiteindelijk het kapitalisme overwint. En dat is toch echt wel Bush.
Via zijn familie is Bush groot aandeelhouder in een van de grootste bedrijven van Amerika, en een klein deeltje van dat bedrijf heeft 60% of meer dan de amerikaanse defensie contracten. Daarnaast is dat bedrijf erg actief in bv de wederopbouw in kuwait, en voorzover er sprake is van wederopbouw in irak, dan staan ze daar ook voorop.
Bij dit bedrijf werken vreselijk veel mensen, kortom, er rolt daar vreselijk veel geld dankzij bush met zijn oorlogen. Dat houd in Amerika mensen van de straat, maakt dat zij geld uit kunnen geven, en voeden daarmee dus de economie.
Nu Obama aan de macht is, zal de oorlog afgebouwd worden, de defensie industrie dus ook, en het effect voor de Amerikaanse economie kon wel eens desastreus zijn. En wat daar voor terug komt ?