Barack Obama

Alle discussies die niet over lotjeland.info gaan

Barack Obama

Berichtdoor Lotje » vr 23 jan 2009, 21:45

Ok daar is die dan... De nieuwe president van America...
Wat denken jullie ervan?
Ik ben bang voor de man die water drinkt, want hij herinnert zich vanmorgen wat de rest van ons gisterenavond zei.
Lotje
Beheerder

Highscores: 21

Re: Barack Obama

Berichtdoor Annet » za 24 jan 2009, 11:58

Ja, daar is die dan, ik heb er meer vertrouwen in dan in Bush, Obama is meer van deze tijd.
Om te beginnen heeft hij de anti abortus wet terug gedraaid door de ontwikkelingsorganisaties die niet tegen abortus zijn, weer te gaan financieren. Dit is in mijn ogen een goed begin.
We zullen zien of hij alle beloftes tijdens de campagnes kan waarmaken.
Laat ieder in zijn waarde.
Annet

Highscores: 1

Berichtdoor Lotje » za 24 jan 2009, 22:25

Ik heb een van zijn boeken gelezen (Dromen van mijn vader). Hij lijkt me wel goed maar ik weet het niet...
Zijn taak is inmiddels onmogelijk geworden, iedereen zien hem als een of andere God, en hij kan never nooit alles doen wat ze van hem verwachten.
Ben wel blij dat hij Guantanamo Bay dicht gaat doen.

Vraag is alleen maar hoe lang die nog leeft...
Ik ben vrij zeker dat er een of andere gek rondloopt die hem gaat vermorden....
Ik ben bang voor de man die water drinkt, want hij herinnert zich vanmorgen wat de rest van ons gisterenavond zei.
Lotje
Beheerder

Highscores: 21

Berichtdoor Realhustler » za 31 jan 2009, 14:45

Als de yellowstone caldera gaat (een 'klein' vulkaantje) dan maakt het allemaal niks meer uit wie er president is in Amerika.

Obama lijkt me op het eerste gezicht veel beter dan Bush. Er is wel een maar. Misschien ben ik iets te liberaal, maar ik heb wel het idee dat uiteindelijk het kapitalisme overwint. En dat is toch echt wel Bush.

Via zijn familie is Bush groot aandeelhouder in een van de grootste bedrijven van Amerika, en een klein deeltje van dat bedrijf heeft 60% of meer dan de amerikaanse defensie contracten. Daarnaast is dat bedrijf erg actief in bv de wederopbouw in kuwait, en voorzover er sprake is van wederopbouw in irak, dan staan ze daar ook voorop.

Bij dit bedrijf werken vreselijk veel mensen, kortom, er rolt daar vreselijk veel geld dankzij bush met zijn oorlogen. Dat houd in Amerika mensen van de straat, maakt dat zij geld uit kunnen geven, en voeden daarmee dus de economie.

Nu Obama aan de macht is, zal de oorlog afgebouwd worden, de defensie industrie dus ook, en het effect voor de Amerikaanse economie kon wel eens desastreus zijn. En wat daar voor terug komt ?
Realhustler

Highscores: 1

Keer terug naar Off topic